Aktualności Miasta i Gminy Sieniawa

W tym dziale przeczytają Państwo i dowiedzą się o wydarzeniach w naszej Gminie. Mieszkańcy z pewnością znajdą tutaj ciekawe informacje, które pozwolą odwiedzać nas częściej.


Sieniawa.pl
Jesteś tutaj: Strona główna > Aktualności > Dzwoniąc na 998 dodzwonimy się do Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Dzwoniąc na 998 dodzwonimy się do Centrum Powiadamiania Ratunkowego

Od 16 kwietnia 2021 r. dzwoniąc z terenu powiatu przeworskiego na nr 998 połączą się Państwo z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie.

Zgodnie z ustawą o systemie powiadamiania ratunkowego, docelowo odbiór zgłoszeń wpływających na numer alarmowy 998 odbywać się będzie w centrach powiadamiania ratunkowego (CPR).

Przełączenia telefonu alarmowego 998 zostały już przeprowadzone w województwach podlaskim i lubelskim w lutym br. Na Podkarpaciu proces ten rozpoczął się w drugiej dekadzie kwietnia. W związku z tym, we wtorek 13 kwietnia odbyła się konferencja prasowa wojewody podkarpackiego. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył podkarpacki komendant wojewódzki PSP nadbryg. Andrzej Babiec oraz zastępca komendanta wojewódzkiego Policji w Rzeszowie inspektor Zbigniew Sowa.

Numer 998 będzie dalej funkcjonował, jednak każdy, kto zadzwoni na ten numer nie dodzwoni się bezpośrednio do Państwowej Straży Pożarnej jak dotychczas, tylko do dyspozytora CPR.

- Do tej pory zgłoszenia alarmowe na numer 998 odbierali dyżurni stanowisk kierowania komendantów miejskich i powiatowych – powiedział nadbryg. Andrzej Babiec - Oprócz zdarzeń rzeczywistych było dużo zgłoszeń, które miały charakter alarmów fałszywych. Przeniesienie numeru 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego zdecydowanie ułatwi pracę dyżurnych stanowisk kierowania komend miejskich i powiatowych Państwowej Straży Pożarnej, gdyż do komend będą spływały tylko realne zdarzenia.

Dyspozytor CPR przyjmie od mieszkańca zgłoszenie alarmowe następnie sporządzi w systemie elektronicznym odpowiednią formatkę, którą przekaże drogą elektroniczną do właściwego stanowiska PSP.

Takie rozwiązanie ma wiele zalet, m.in. umożliwi jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkie możliwe służby, obsługę zgłoszeń alarmowych od obcokrajowców i obsługę zgłoszeń typu eCall (zgłoszenia z samochodów) oraz przyjmowanie zgłoszeń od osób głuchoniemych.

(KP PSP Przeworsk)